پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119134
از تعصب تا بي‌خيالي در اينچئون +تصاوير
تاریخ انتشار : 1393/07/14 11:10:37
نمایش : 1682
بازي‌هاي آسيايي اينچئون به پايان رسيد و کاروان ورزشي ايران در برخي رشته‌ها بسيار عالي و در برخي ديگر نيز بسيار ضعيف و دور از انتظار ظاهر شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، رشته قايقراني يکي از موفق‌ترين رشته‌هاي ورزشي کاروان ايران بود که با ۱ طلا، ۲ نقره و ۵ برنز نويد روزهاي خوشي را در آينده ورزش کشور داد.

همگان ديدند که قايقرانان ايراني که از آنها توقع کسب مدال چنداني نمي‌رفت و توجه چنداني نيز در رسانه‌ها به آنها نشده بود هرگاه در مسابقات قرار مي‌گرفتند، غيرتمندانه به مبارزه مي پرداختند و در صورت شکست برابر رقيبان نيز چگونه اشک بر گونه‌ها روان مي‌کردند.


 
 
اشک‌هاي شاهو ناصري پس از کسب مقام پنجم قايقراني

عملکرد بانوان اعزامي کشورمان به مسابقات اينچئون نيز بسيار اميدوارکننده و خوب بود. دختران کشورمان توانستند در اين مسابقاتبه ۲ مدال طلا، ۷ نقره و ۷ برسند. به واقع از مجموع اين ۱۶ مدال، برخي از مدال‌هاي اين ورزشکاران دختر کشورمان از جله مدال طلاي نجمه خدمتي در تيراندازي و مدال برنز سونيا گماري در قايقراني اسلالوم؛ بسيار دور از انتظار بود.
گريه شادي سونيا گماري پس از کسب مدال برنز در زير بارش شديد باران
 
 
اشک‌هاي سپيده توکلي پس از آنکه دستش از مدال برنز کوتاه ماند
و اما بي خيال‌ها...

درسوي ديگر اين کاروان ورزشي تاحدودي بسياري موفق؛ بودند رشته‌هاي ورزشي‌اي همچون جودو، فوتبال، وزنه‌برداري، هندبال و ... که بسيار نااميد کننده ظاهرشدند.

پرواضح است که ورزش همچون هر پديده انساني ديگري بالا و پايين دارد و اصولا ذات ورزش به همين بردها و باخت‌هاست اما نکته اي که هر فرد ايراني را در اين بين اذيت مي‌کند بي‌خيالي مسئولان و ورزشکاران هر ۲ فدراسيون جودو و فوتبال است!

چگونه است که فدراسيون جودويي که همواره يکي از اميدهاي ما در کسب مدال بوده؛ اين چنين ناکام مي‌شود و ورزشکاران‌ش يکي پس از ديگري و با بدترين وضع در کمتر از ۲۵ ثانيه مغلوب حريف مي‌شوند؛ اما به قول قديمي‌ها "کک هيچ کس هم نمي گزد!"!

اينکه سرمربي تيم ملي جودو بدون آنکه درباره ضعف خود و ورزشکارانش سخن بگويد و از مردم عذرخواهي کند لب به توجيه بازکرده وعلت را ردن داوري مافيا مي اندازد، خودنشان ازهمين بي خيالي آنهاست!
رستگار رئيس فدراسيون جودو در حالي مدعي است قول مدال نداده که
ميراسماعيلي نايب رئيس فدراسيون گفته بود براي مدال‌آوري هم قسم شده‌ايم!
 
و آيا بايد به جاي پاسخگويي، از مصاحبه فرار کرد و مسئولان فدراسيون در نامه‌ها و تماس‌هايي از افراد مرتبط با جودو درخواست کنند که تا مشخص نشدن وضعيت نهايي فدراسيون، صحبتي درباره عملکرد تيم ملي در اينچئون نداشته باشند؟!

از فوتبال کره شمالي تا فوتبال ايران!

دو تيم فوتبال کره جنوبي و کره شمالي در فينال بازي هاي اسيايي به مصاف هم رفتند؛ دو کشوري که نه تنها در ميدان ورزش که در تمامي عرضه‌ها با هم رقابت و گاه دشمني دارند...

در خبري آمده بود که مسئولان کره جنوبي اعلام کرده اند در صورت باخت برابر کره شمالي همه بازکينان را به خدمت اجباري سربازي مي فرستند و در مقابل هم کره شمالي تهديد کرده بود که فوتباليست‌هايش بايد پس از باخت به کار اجباري در معدن فکر کنند!

و اما تيم نااميدهاي ما که پيش از آغاز بازي رسمي‌ها به ايران برگشت...

چگونه است که تيم ملي فوتبال اميد با آن همه دبدبه و کبکبه به اينچئون مي‌رود و رکورد ضعيف‌ترين نتيجه تاريخ فوتبال را با باخت ۴ گله برابر ويتنام مي‌شکند و به جاي آنکه عرق شرمساري بر چهره فوتباليست‌هاي ميليارد بنشيند؛ عکس‌هاي سلفي از خود منتشر مي‌کنند؛ تو گويي که آنها با پول بيت‌المال به سفر تفريحي رفته باشند!؟
عکس يادگاري تيم اميد در اينچئون

و سوال آخر اينکه تا چه زماني قراراست بيت‌المال خرج کساني شود که نه تنها هيچ منفعتي براي ورزش کشور ندارند؛ بلکه براي عزت و غرور ملي نيز هيچ احترامي قائل نيستند؟
 
 
 
محمد
| |
1393/07/14 11:11:11
0
2
اگه لیگ فوتبال منحل و چند سال پول آن به ورزشهای انفرادی و گروهی کوچکتر اختصاص داده شود به جای تماشاچی پروری به ورزشکار پروری پرداخته می شود و در تمام رشته ها میتوانیم پرچه را بالا ببریم
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html